El segon Xinafest omple les Cotxeres de Sants de xinesos i catalans de tots els orígens

xinafestUnes 2.000 persones van passar ahir per les Cotxeres de Sants en una nova edició de Xinafest que es tanca amb tots els objectius complerts per part dels organitzadors, l’associació Orígens. La nau principal del centre cívic es va omplir de famílies de tots els orígens tan bon punt es van obrir les portes per donar pas a la sessió de tai-txí. El públic de Xinafest, que respecte a la primera edició ha crescut més per la part no xinesa, no va deixar d’acudir-hi durant tot el dia. Només al migdia es respirava al recinte una mica de calma, mentre bona part dels assistents feien cua per dinar alguna de les especialitats xineses que es venien a l’estand exterior dedicat a la gastronomia (res a veure amb els típics restaurants xinesos!). Les actuacions de la tarda van atreure més joves «xinesos», d’aquells que ja han nascut aquí i parlen català.
Tota la jornada es va desenvolupar segons el programa previst, que incloïa una cinquantena d’activitats per apropar-se a la cultura dels xinesos que viuen a Catalunya, alhora que aquests xinesos descobrien el ball de bastons o els originals castells dels Falcons de Barcelona. Només un parell de tallers (jiao zi i tall de verdures) es van haver de suspendre per la manca de disponibilitat dels monitors.
Avui s’acaba Xinafest i l’Any Nou
La gran jornada festiva a les Cotxeres de Sants va ser el punt àlgid d’un programa que s’havia iniciat dimecres de la setmana passada amb les primeres projeccions del cicle dedicat a Isabel Coixet i Wong Kar-Wai, el «pont» cinematogràfic entre Catalunya i la Xina. També a Casa Àsia, dijous es va fer una taula rodona sobre la Xina d’ahir, d’avui i de sempre. I avui, primera lluna plena després de l’arribada de l’Any Nou xinès (4707, any del Bou de Terra), s’hi celebra la Festa dels Fanalets, amb els mateixos fanalets vermells il·luminats a l’interior que ahir decoraven les Cotxeres de Sants. Unes 600 persones hauran participat enguany a les activitats de Xinafest a Casa Àsia, així que el públic total de Xinafest supera les 2.500 persones. Una bona raó per cercar una nova ubicació per a la propera edició, tal i com ja ha anunciat l’organització.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Pedir citaContactar WhatsApp